De Van Munster Media Groep houdt zich al jarenlang bezig met het vervaardigen en uitgeven van consumenten- en vakbladen, het bouwen van websites en –shops en eigenlijk alles wat met tekst en beeld te maken heeft. Omdat de vraag vanuit externe bedrijven op dat gebied maar blééf groeien, is nu de Van Munster Media Factory (VMMF) opgericht. Een bedrijf met alle disciplines onder één dak, dat is gespecialiseerd in het creëren en beheren van media in de breedste zin van het woord. “We zijn veel meer dan een standaard reclamebureau”, aldus directeur Michael van Munster.
Waar het voor de Van Munster Media Groep ooit begon met ‘alleen’ het maken en uitgeven van consumenten- en vakbladen, zijn de werkzaamheden door de jaren heen flink uitgebreid. Naast ‘papier’ kwam ‘digitaal’ en dat bracht volop nieuwe kansen en speelvelden met zich mee. Uiteraard werd voor de eigen merken volop content gemaakt in zowel woord als beeld, maar ook andere bedrijven schakelden steeds vaker de diensten van het Nijmeegse bedrijf in. “Niet alleen om teksten te schrijven en bijbehorende fotografie te verzorgen, maar steeds vaker ook om complete huisstijlen, marketingplannen, websites of webshops te ontwikkelen én maken”, vertelt directeur Michael van Munster desgevraagd. “Alles wat we samen met de klant bedenken, kunnen we vervolgens namelijk daadwerkelijk in eigen huis realiseren.”
VAN BEGIN TOT EIND
De term ‘one-stop shop’ klinkt soms bijna als een dooddoener, maar is wel de omschrijving die precies omvat wat VMMF is op het gebied van het creëren en beheren van media. “We kunnen onze opdrachtgevers helpen met elke gewenste media-uiting, of het nu online of offline is”, legt Van Munster uit. “Onze tekstschrijvers, webdevelopers, marketingexperts en grafische creatievelingen denken mee met onze klanten. Samen met die klanten bepalen ze welke middelen het beste passen bij de doelstellingen en hoe de concurrentiepositie het best versterkt kan gaan worden. Dat kan van heel klein, het ontwerpen van een logo of het schrijven van een tekst bijvoorbeeld, tot heel groot. We hebben namelijk al diverse bedrijven begeleid vanaf het allereerste begin tot het succesvolle bedrijf van nu.”
ALLES ONDER ÉÉN DAK
Het team van VMMF kan bogen op een karrevracht aan ervaring. Voor de uitgeverstak van de Van Munster Media Groep wordt al meer dan vijftien jaar lang content gemaakt voor magazines, online platforms en externe bedrijven. Dat laatste zal nu alleen nog maar meer gaan worden. “Opdrachtgevers kunnen voor veel verschillende zaken bij ons terecht. Ontwerp, fotografie, tekst, webdesign en websitebouw, online marketing, mediaplanning, drukwerk, video…maar ook voor het beheer of een analyse van je social media kanalen kun je bij ons aankloppen”, legt Van Munster uit. “Wat dat betreft zijn we veel meer dan een standaard reclamebureau. We hebben letterlijk alle disciplines onder één dak zitten en kunnen dus bijzonder snel schakelen en creatieve ideeën omzetten in tastbare en zichtbare resultaten.”
WEBDEVELOPMENT
Naast het echte ‘content creëren’, verwacht Van Munster ook flink verder te groeien op het gebied van webdevelopment. “Daarmee bedoelen we feitelijk alles wat met internet te maken heeft”, geeft hij aan. "Of het nu een eenvoudige website is voor een lokale hobbyclub, een uitgebreid en geautomatiseerd handelsplatform of alles daar tussenin, we kunnen het allemaal verzorgen. Onze ontwikkelaars hebben tientallen jaren ervaring, hebben het begin van het internet nog meegemaakt. Zo loop je als opdrachtgever dus nooit achter de feiten aan.”
Meer informatie is te vinden op www.vmmf.nl
Achterhoek
Business
☰
Noord-Limburg Business
Achterhoek Business
Rivierenland Business
Vallei Business
Utrecht Business
Driesteden Business
Arnhem Business
Nijmegen Business
.jpg)
Van Munster Media Factory: One-stop contentfabriek
Op de hoogte blijven van onze updates?
Oost-Gelderland Business nr 2 2020
Coverstory: VAST. Werk in de Achterhoek: Biedt meer dan werk alleen Zonnige Bedrijven: Van en voor de Achterhoek Column Bewust Zoo: Goudzoeken Communicatie in crisistijd is een karaktertest WLO Work and Life: Mensen hebben een uitlaatklep nodig DOC Opleiding & Training: Haal meer uit je cijfers Column Juust Advocaten: Juust nu belangrijk in oplossingen te denken Van Munster Media Factory: One-stop contentfabriek De valkuilen van een dag op het thuiskantoor Karel Heijink, directeur VNO-NCW Midden en MKB-Nederland Midden: Onze lijnen met het kabinet zijn kort Marieke Bach: Durf te zeggen wat je nodig hebt Haceel ICT Groep: Telewerken 2.0 Goed werkgeverschap in crisistijd? LOGISZ neemt Reelmedia over Column Werkgeversservicepunt Achterhoek: In tijden van nood wordt duidelijk wat werkelijk van waarde is Efficy CRM: Meer dan alleen software voor klantrelatiebeheer Vruchtbare Kringloop Achterhoek en Liemers: In zes jaar van project naar bloeiende boerenvereniging Marketing voor locaties in crisistijd: Zet de crisis om in creativiteit Interview Hans Martijn Ostendorp, De Graafschap: We beschikken over veel veerkracht, ook nu Jong Management Achterhoek: Kijk realistisch naar de situatie Dirkzwager: Corona crisisteam en kennisportal AH Customs: Goed voorbereid exporteren, scheelt veel geld