Coverstory Heilbron

Verschenen in Oost-Gelderland Business nr 5 2013

coverstory

Kleineletterfreaks

anno nú!

Heilbron:

Onder leiding van het bevlogen viertal Frank Germans, Marco Gregoor, Niels Mulling en Henk Weenk blijft Heilbron helemaal bij de tijd. We vroegen hen hoe ze dit anno 2013 als organisatie voor elkaar krijgen. Niet alleen qua kennis, maar ook zeker qua dienstverlening.

“Wij stellen ons op als partner die ondernemers ontzorgt op het gebied van financiële dienstverlening en risicomanagement,” aldus Gregoor. “Iemand die graag de kleine lettertjes voor u leest en nét even een stapje verder gaat. Wanneer het complex wordt, beginnen wij het leuk te vinden!”

De kleineletterfreaks van Heilbron duiken daarom graag diep in de ontwikkelingen binnen diverse branches. Want een financieel advies in de bouwwereld ziet er vanzelfsprekend heel anders uit dan een advies aan een winkelier.

Zéker weten, zéker leven

Sinds kort profileert Heilbron zich met de slogan ‘zéker weten, zéker leven’. Dit sluit perfect aan op de kracht van Heilbron, stelt Germans. “Wij begrijpen dat onze klanten niet constant op de hoogte kunnen zijn van alle ontwikkelingen en veranderingen op het gebied van pensioenen, hypotheken en verzekeringen. Laat staan dat ze de kleine lettertjes lezen. Daarom doen wij dat graag voor ze. We zorgen ervoor dat het plaatje klopt en dragen daarvoor de verantwoording. Door te doen wat we zeggen en in begrijpelijke taal te zeggen wat we doen.”

Dat betekent niet alleen benaderbaar te zijn (bijvoorbeeld via een 24-uurs bereikbaarheidsdienst en een persoonlijk aanspreekpunt), maar ook zélf met de klant te communiceren. Weenk licht toe: “Wij geven onze klanten een bijblijf-
garantie. Dat betekent dat wij anticiperen en zelf contact zoeken. Om alles even op een rijtje te zetten en door te spreken, maar ook wanneer wij zien dat er ontwikkelingen gaande zijn die gevolgen kunnen hebben voor onze klanten. Onze klanten weten daardoor zéker dat ze op de hoogte blijven van de belangrijke zaken, maar kunnen zich verder bezighouden met voor hen belangrijkere zaken.”

Expertise

Een dergelijke rol vergt natuurlijk wel verstand van zaken. Medewerkers worden daarom continu gestimuleerd tot doorgroei en specialisatie. Daarnaast wordt er nauwe samenwerking gezocht met gespecialiseerde partners, zoals Mandaat Assuradeuren, De Verzuimeconoom en De Pensioeneconoom.

Mede door deze expertise is Heilbron volwaardig lid van Adfiz. “Dit staat voor Adviseurs in Financiële Zekerheid”, legt Germans uit. “Op die manier kiezen wij er voor ons kwalitatief te onderscheiden en onze klanten meer zekerheid te bieden.”

Zichtbaar in de regio

Ook is Heilbron sinds 2010 zelfstandig intermediair van RegioBank, een bank zonder poespas en gedoe. “Dat past prima binnen het gestelde plaatje van Heilbron”, zegt Weenk. “Bancaire producten met heldere voorwaarden, persoonlijke service en medewerkers die zich betrokken voelen bij uw bankzaken."

Heilbron is echter niet alleen met bankzaken zichtbaar in de regio. De organisatie voelt zich al van oudsher maatschappelijk betrokken bij veel goede, regionale doelen en projecten.

Dat gaat verder dan alleen passief geld doneren. Gregoor: “We organiseren bijvoorbeeld jaarlijks een mountainbike clinic, waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. En ook onze relatiedag staat altijd in het teken van ‘iets goeds doen voor een ander’”.

Het is ons duidelijk: succesvolle kleineletterfreaks anno nú verschuilen zich niet achter een breed bureau en een lading vakjargon. Ze treden actief naar buiten en staan midden in het (bedrijfs)leven.

Voor meer informatie over bijvoorbeeld pensioenen, ondernemers- risico’s of werkgeversrisico’s:

www.heilbron.nl

info@heilbron.nl

0314 37 32 60

“De risicoscore van uw risicoprofiel is incongruent met de risicoscore van uw beleggingen, raadpleeg uw bescheiden.” Zomaar een daadwerkelijk voorbeeld van het alledaags taalgebruik binnen de financiële wereld. Maar niet als het aan Heilbron ligt. Hoewel het Doetinchemse bedrijf al sinds 1932 bestaat, communiceert en opereert het frisse team helemaal anno nú: begrijpelijk en

ontzorgend!

oost-gelderland business | nummer 5 | november 2013

‘Wanneer het

complex wordt,

beginnen wij het

leuk te vinden!’

v.l.n.r. Frank Germans, Niels Mulling, Marco Gregoor & Henk Weenk

oost-gelderland business | nummer 5 | november 2013

‘Wij geven onze

klanten een

bijblijfgarantie.’

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Achterhoek Business is een uitgave van Van Munster Media